Algemene voorwaarden particulieren

Informatie voor particulieren

Onze webshop is zowel voor bedrijven als voor particulieren. Geef daarom bij de afronding van uw bestelling aan dat u particulier bent. Dit is vooral relevant voor eventuele retouren, de mogelijke ontbinding van uw aankoop en de betaling van uw aankoop. Door correct op te geven dat u particulier bent, garanderen wij een correcte afwerking van uw bestelling en zijn uw rechten, zoals deze gelden in Nederland, gewaarborgd.

Ontbinding van de overeenkomst

Als particulier heeft u het recht om uw aankoop binnen 14 dagen te ontbinden. U kunt ons dit kenbaar maken door het ontbindingsformulier in te vullen. U vindt dit formulier door hier te klikken. U dient er rekening mee te houden dat dit uitsluitend telt voor producten die nog niet geleverd of gebruikt zijn. Gezien het gaat om schoonmaakmiddelen en producten die u gebruikt bij het schoonmaken of schoonhouden, kunnen alleen ongebruikte producten worden geretourneerd. Gebruik voor het terugsturen van producten door de door ons geleverde pakbon en sluit de retourbon bij. Dit zorgt voor een snellere afhandeling van uw retour.

Kosten retourzending

Bij ontbinding van een aankoop zijn de kosten voor het retourneren van de producten voor rekening van de koper. Verzendingen onder rembours zullen door ons niet worden geaccepteerd. Laat ons weten wanneer u de producten heeft verzonden, zodat wij u op de hoogte kunnen houden van de ontvangst en zo een tijdige terugbetaling kunnen garanderen.

Waardevermindering retouren

U kunt ongeopende en onbeschadigde producten retourneren. Wij betalen u dan binnen 14 dagen uw geld terug. Mochten verpakkingen toch geopend zijn of mochten deze beschadigd zijn, dan verrekenen wij de waardevermindering van het product met het door u te ontvangen bedrag.

Terugbetaling na ontbinding

Wanneer u gebruik maakt van uw recht tot ontbinding van de koop, hebben wij 14 dagen om u terug te betalen. Het is voor ons dan ook relevant te weten wanneer u iets terugstuurd. Het is voor u belangrijk om te weten dat wij u retouren hebben ontvangen en dus voor ons wanneer u het heeft verzonden. Dit kunt u in uw retouren overzicht aangeven. Wij houden u dan op de hoogte van de ontvangst van de producten en zorgen dat tijdige betaling plaatsvind.

Producten beschadigd ontvangen

Wanneer u een zending ontvangt die is beschadigd of waarin producten zitten die zijn beschadigd, is het zaak om dit zo spoedig mogelijk aan ons te melden. Klik hier om uw schade te melden. Wij zullen de beschadigde producten zo snel mogelijk bij u omruilen. Maak een foto van de verzendverpakking en het beschadigde product. Deze kunt u bij het aanmeldformulier meesturen. Zo kunnen wij achterhalen wat er met uw verzending is gebeurd. U dient beschadigingen te melden binnen 2 werkdagen na ontvangst.

Kosten voor betaling

De kosten voor het iDeal verkeer nemen wij voor onze rekening. Wanneer u een bestelling doet, dient u deze te betalen met iDeal. De kosten hiervan worden door ons betaald. Mocht op uw verzoek een andere betaalwijze worden toegestaan, kunnen hier aanvullende kosten voor worden gerekend, deze worden dan vooraf aan u gecommuniceerd.

Levering van uw bestelling

Alle bestellingen worden zo spoedig mogelijk uitgeleverd. Producten die op voorraad zijn, zult u binnen enkele dagen in huis hebben. Producten waarvan wordt aangegeven dat deze niet op voorraad zijn, geven een indicatie van levering. Deze indicatie komt ook op uw factuur bij het betreffende product te staan. Mocht de levertijd van een product voor u niet passen, neem dan contact met ons op. Soms kunnen we u helpen wanneer we retouren hebben staan.

Privacy

Fasants Trading & Advice, de eigenaar van Troost-schoonmaakmiddelen.nl slaat geen gegevens van u op anders dan de gegevens die nodig zijn om uw orders te verwerken of omdat u zich heeft aangemeld voor een account of nieuwsbrief. De belasting eist dat wij order gegevens gedurende 7 jaar bewaren en dat doen we dan ook. Gegevens die zijn ingevoerd om een account aan te maken of u te abonneren op een nieuwsbrief worden alleen bewaard voor die doeleinden.

Mocht u willen dat uw gegevens, anders dan ordergegevens, worden verwijderd, kunt u ons een mail sturen met daarin het verzoek tot verwijdering.